Powitanie ! :)

Witam na moim blogu, tutaj dowiesz się wszystkiego o Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie !, tutaj poznasz ciekawostki ze świata czarodziejów i sam poczujesz się jak prawdziwy Czarodziej !. Oprócz różnych wiadomości i ciekawostek, będziesz miał szansę wygrać różne gadżety i nagrody związane z Harrym Potterem jak i z Fantastycznymi Zwierzętami !. Rozgość się ! :)

Następny post:
Hedwiga

15.8.18

Tiara Przydziału



Tiara Przydziału to specjalne nakrycie głowy, które rozpoznaje dobre cechy młodych czarodziejów i przydziela ich do domu. Tiara na początku założenia Hogwartu należała do Godryka Gryffindora. Tiara przydzielała dzieci według ich zalet, wad, pochodzenia, np: do Slytherinu trafiali zazwyczaj czarodzieje czystej lub półkrwi, ludzie pewni siebie i przewrażliwieni na swoim punkcie. Do Gryffindoru ludzie odważni, o różnym pochodzeniu.


 


Każdego roku Tiara Przydziału śpiewała nową pieśń rozpoczynającą ceremonię, co nie zostało pokazane w filmie. 

Oto niektóre teksty Tiary Przydziału wyśpiewane podczas ceremonii :

" Lecz jam jest Tiara Losu,
Co jeszcze nie jest zbadany.
Choćbyś swą głowę schował
Pod pachę albo w piasek,
I tak poznam kim jesteś,
Bo dla mnie nie ma masek.
Śmiało, dzielna młodzieży,
Na głowy mnie wkładajcie,
A ja wam zaraz powiem,
Gdzie odtąd zamieszkacie.
Może w Gryffindorze,
Gdzie kwitnie męstwa cnota,
Gdzie króluje odwaga
I do wyczynów ochota.
A może w Hufflepuffie,
Gdzie sami prawi mieszkają,
Gdzie wierni i sprawiedliwi
Hogwarta szkoły są chwałą.
A może w Ravenclawie''
Zamieszkać wam wypadnie
Tam płonie lampa wiedzy,
Tam mędrcem będziesz snadnie.
A jeśli chcecie zdobyć
Druhów gotowych na wiele,
To czeka was Slytherin,
Gdzie cenią sobie fortele.
Więc bez lęku, do dzieła!
Na głowy mnie wkładajcie,
Jam jest Myśląca Tiara,
Los wam wyznaczę na starcie!'

" Tysiąc lub więcej lat temu,
Tuż po tym, jak uszył mnie krawiec,
Żyło raz czworo czarodziejów,
Niezrównanych w magii i sławie.
Śmiały Gryffindor z wrzosowisk,
Piękna Ravenclaw z górskich hal,
Przebiegły Slytherin z trzęsawisk,
Słodka Hufflepuff z dolin dna.
Jedno wielkie dzielili marzenie,
Jedną nadzieję, śmiały plan:
Wychować nowe pokolenie,
Czarodziejów potężnych klan.
Takie są początki,
Tak powstał każdy dom,
Bo każdy z magów upartych
Zapragnął mieć własny tron.
Każdy inną wartość ceni,
Każdy inną z cnót obrał za swą,
Każdy inną zdolność chętnie krzewi,
I chce jej zbudować trwały dom.
Gryffindor prawość wysławia,
Odwagę ceni i uczciwość,
Ravenclaw do sprytu namawia,
Za pierwszą z cnót uznaje bystrość.
Hufflepuff ma w pogardzie leni
I nagradza tylko pracowitych.
A przebiegły jak wąż Slytherin
Wspiera żądnych władzy i ambitnych.
Póki żyją, mogą łatwo wybierać
Faworytów, nadzieje, talenty,
Lecz co poczną, gdy przyjdzie umierać,
Jak przełamać śmierci krąg zaklęty?
Jak każdą z cnót nadal krzewić?
Jak dla każdej zachować tron?
Jak nowych uczniów podzielić,
By każdy odnalazł własny dom?
To Gryffindor wpada na sposób:
Zdejmuje swą tiarę - czyli mnie,
A każda z tych czterech osób
Cząstkę marzeń swych we mnie tchnie.
Więc teraz ja was wybieram,
Ja serca i mózgi przesiewam,
Każdemu dom przydzielam'
I talentów rozwój zapewniam.
Więc śmiało, młodzieży, bez trwogi,
Na uszy mnie wciągaj i czekaj,
Ja domu wyznaczę wam progi,
A nigdy z wyborem nie zwlekam.
Nie mylę się też i nie waham,
Bo nikt nigdy mnie nie oszukał,
Gdzie kto ma przydział, powiem,
Niech każde z was mnie wysłucha."

                                                                   CIEKAWOSTKI 

- W Insygniach Śmierci Neville wyciąga miecz Gryffidora z Tiary Przydziału
- W wywiadzie z J.K Rowling, autorka przyznała, że Tiara nigdy nie pomyliła się z doborem ucznia do domu
- Jeśli Tiara zastanawiała się nad przydzieleniem ucznia powyżej pięciu minut, ucznia nad którym się zastanawiała nazywano Halstalls ( jednym z nich była Minerwa McGonagal ) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

layout by oreuis